Comunicarea Asertiva
[cele mai noi]    [cele mai citite]    [categorii]

Asertivitatea a fost comparata de unii specialisti chiar cu competenta sociala datorita multiplelor interferente dintre aceasta si celelalte componente ale competentei sociale.

Lazarus (1973) ofera o deschidere asupra asertivitatii, definind-o ca fiind capacitatea de a-i influenta pe altii.

O abordare mai recenta a aceluiasi fenomen considera asertivitatea ca un deschizator al comunicarii ce permite exprimarea sentimentelor in legatura cu un eveniment, fara a-l blama si fara a-l evalua pe celalalt ca adversar.

Asertivitatea se opune agresivitatii si manipularii dar si comportamentului pasiv; ea nu inseamna renuntare si nici lipsa de combativitate. Astfel intre a fi pasiv si agresiv, asertivitatea presupune negociere cu ceilalti si implica pastrarea demnitatii, respectand in acelasi timp dorintele si drepturile celorlalti.

Comunicarea asertiva ofera posibilitatea ca viata sa demonstreze o mai mare eficienta in campul profesional si in relatiile interpersonale, un self-management calitativ si un mai mare impact asupra celorlalti.

Cum poti folosi asertivitatea in cadrul unei companii?

Obiective:

  • Intelegerea modului in care propriul comportament si atitudine poate afecta si influenta comportamentul altora
  • Dezvolta relatii mai deschise si mai fructuoase cu ceilalti
  • Comunica in mod eficient siĀ  stabiliti respectul reciproc
  • Fii mai proactiv/a
  • Da dovada de empatie in timp ce ramai ferm pe pozitie
  • Fa fata situatiilor stresante emotional si oamenilor
  • Transmite cea mai buna imagine de sine, a echipei, a departamentului, a companiei

(sursa: http://www.consultanta-psihologica.com)

Copyright: © psiholog-cosminbalasa.ro | Toate drepturile rezervate

Muzica de fundal este dezactivata.
Pentru a activa muzica pentru paginile site-ului, apasati imaginea de mai sus;
ulterior, daca doriti, puteti dezactiva aceasta optiune.